Propositie maken
Helder kiezen om gekozen te worden.
Positioneren is niets anders dan positie kiezen. Ieder bedrijf zou een duidelijke marktpositie moeten innemen. Vanuit de kern waar je als organisatie voor staat. Dat helpt je om snel meer rendement te maken.
Klanten en positioneren
Eigenlijk moet je steeds op zoek naar je meest ideale klanten (analyse helpt daarbij!). En deze groep met een duidelijke boodschap aanspreken. Oprecht zijn in wat je voor ze kan betekenen en ze vertellen welke “problemen” je oplost. Geloof me, dan zijn ze zeker bereid je daarvoor voldoende te betalen. Lever waarde aan je klanten en ze geven je er marge & rendement voor terug.
Helder kiezen om gekozen te worden. Hoe scherper je keuzes, hoe scherper het beeld dat klanten van je hebben. Dat vergroot de herkenbaarheid. Ze voelen zich daardoor sneller aangesproken.
Het helder krijgen van wat je precies doet, en voor wie (=positionering) en welke waarde je daarmee toevoegt voor jouw specifieke doelgroep (=propositie) zijn samen het begin van een succesvolle marktbewerkingsstrategie. En meer rendement.